Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Téma islámu ve výuce občanského a společenskovědního základu
Sarauerová, Radka ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce sestává z teoretické a praktické části, přičemž jádro spočívá v části teoretické. V první části se zaměřím na teorii v podobě základního a stručného uvedení do tematiky islámu z perspektivy religionistické a antropologické. Součástí uvedeného oddílu bude také představení obecného pohledu české společnosti na islám a zároveň postojů odborné a širší veřejnosti k jeho výuce. Dále se soustředím na charakteristiku zvoleného výukového tématu a jeho zařazení do širšího kontextu vzdělávání, přičemž zde použiji obsah rámcového vzdělávacího programu. Též představím specifika výuky uvedeného tématu a připojím rozbor jeho možné kontroverze. Jako součást diplomové práce jsem realizovala též kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím reflexe hospitovaných hodit věnovaných tématu islám. Diplomová práce se zaměřuje na rozpoznání různých pojetí výuky tohoto tématu, kriticky se snaží nahlédnout a formulovat doporučení pro současnou problematiku výuky tématu islámu, neboť je v dnešní době vybrané téma aktuální a eticky exponované. Proto by toto téma nemělo být v rámci výuky výchovy k občanství na základních školách a občanského a společenskovědního základu na středních školách opomíjeno. Klíčová slova Islám, výuka, gymnázium, občanský a společenskovědní základ, rámcový vzdělávací program, společnost
Mezioborové vztahy mezi Občanským a společenskovědním základem a Francouzským jazykem
Marešová, Dominika ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na větší propojování vyučovacích předmětů za účelem překonání izolovanosti vědomostí, které v nich žáci získávají. Nejdříve se zaměřuje na teoretické prozkoumání možností integrace jednotlivých předmětů, k jakým pozitivním výsledkům vede a proč může být její implementace náročná. Přestože skýtá mnoho překážek z důvodu časových rozvrhů či vytíženosti učitelů, přináší mnohé benefity. Žáci si uvědomují souvislosti jednotlivých poznatků, které získají, a lépe si je díky tomu pamatují. Jsou také k učení více motivovaní, protože mohou aplikovat vědomosti z jednoho předmětu v předmětu jiném. Hlavním jádrem práce je hledání mezioborových vztahů u francouzštiny jako cizího jazyka a občanské výchovy či základů společenských věd. Za tímto účelem je v práci popsána jejich oborová didaktika a to, k jakým cílům představené předměty směřují. Na základě jejich popisu a také analýzy učebnic těchto předmětů vyvstávají témata, která jim jsou společná a která je možné využít pro jejich větší integraci. Tato témata jsou zpracovaná jako náměty pro učitele, kteří by rádi vyšli z mezí svého předmětu. Součástí práce jsou také navržené aktivity, které přímo pracují se společnými tématy předmětů a nastiňují učitelům, jak mohou vést žáky k většímu propojení znalostí z jednoho předmětu do...
Dezinformace jako téma mediální výchovy a jeho integrace do výuky společenských věd
Tošnarová, Kateřina ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem dezinformací a představuje je jako aktuální a důležitý koncept současného mediálního diskurzu. Počáteční část práce popisuje dezinformace a zasazuje je do kontextu souvisejících mediálních pojmů. Práce se dále věnuje popisu možných důsledků působení médií a potažmo dezinformací na člověka a společnost. Součástí práce je i popis postupů, jak s dezinformacemi pracovat, a jak dezinformace poznat a odlišit je od seriózních informací. Téma dezinformací je v práci zasazeno do kontextu médií a mediální výchovy a je popsán vliv, který mají média včetně dezinformací na člověka a jeho proces socializace. Zmíněny jsou principy, na jejichž základě lidský mozek snadno uvěří dezinformacím. Ve finální části práce je téma dezinformací popsáno v kontextu společenských věd a RVP ZV i RVP G. Akcentována je aktuálnost tématu i jeho důležitost pro mediální výchovu. V poslední kapitole jsou popsány aktuální projekty, které se zabývají dezinformacemi a jejich odhalováním, a které mohou být k užitku pedagogům i studentům. KLÍČOVÁ SLOVA dezinformace, mediální výchova, média, mediální gramotnost, manipulace, kritické myšlení, občanský a společenskovědní základ
Téma islámu ve výuce občanského a společenskovědního základu
Sarauerová, Radka ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce sestává z teoretické a praktické části, přičemž jádro spočívá v části teoretické. V první části se zaměřím na teorii v podobě základního a stručného uvedení do tematiky islámu z perspektivy religionistické a antropologické. Součástí uvedeného oddílu bude také představení obecného pohledu české společnosti na islám a zároveň postojů odborné a širší veřejnosti k jeho výuce. Dále se soustředím na charakteristiku zvoleného výukového tématu a jeho zařazení do širšího kontextu vzdělávání, přičemž zde použiji obsah rámcového vzdělávacího programu. Též představím specifika výuky uvedeného tématu a připojím rozbor jeho možné kontroverze. Jako součást diplomové práce jsem realizovala též kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím reflexe hospitovaných hodit věnovaných tématu islám. Diplomová práce se zaměřuje na rozpoznání různých pojetí výuky tohoto tématu, kriticky se snaží nahlédnout a formulovat doporučení pro současnou problematiku výuky tématu islámu, neboť je v dnešní době vybrané téma aktuální a eticky exponované. Proto by toto téma nemělo být v rámci výuky výchovy k občanství na základních školách a občanského a společenskovědního základu na středních školách opomíjeno. Klíčová slova Islám, výuka, gymnázium, občanský a společenskovědní základ, rámcový vzdělávací program, společnost

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.